Így írj (vagy írass) blogot, amit a Google is szeret

Manapság szinte minden vállalkozás blogol – mert „kell”, mert „mindenki csinálja”, vagy mert „valaki azt mondta, hogy jót tesz a SEO-nak”. De a valóság az, hogy a legtöbb blogposzt vagy lapos, érdektelen, és az emberek nem olvassák el, vagy ugyan tele van kulcsszavakkal, de ember legyen a talpán, aki végigrágja.

Ez azért van, mert sokan két véglet közül választanak: vagy kizárólag az embereknek írnak, figyelmen kívül hagyva a keresőoptimalizálást, vagy kizárólag a keresőrobotoknak – és elfelejtenek élő emberekhez beszélni.

A titok? Olyan blogposztokat kell írni, amiket egyszerre értékel a Google – és amiket szívesen olvas el egy hús-vér ember is.

Ebben a cikkben megmutatom, hogyan csináld úgy, hogy a blogod ne csak jelen legyen a neten, hanem valódi értéket képviseljen – és látogatókat is hozzon.

1. Kezdj kulcsszókutatással

A jó blog alapja a relevancia – vagyis, hogy az olvasó pont azt kapja, amit keres. Ehhez pedig elengedhetetlen a kulcsszókutatás. Ez nemcsak arról szól, hogy megtaláld a „varázsszavakat”, amiket be kell építeni a szövegbe, hanem arról is, hogy megértsd, mire kíváncsiak az emberek, és milyen kérdésekre keresnek választ.

Használj eszközöket, mint:

  • Google Keyword Planner – ingyenes, alap dolgokra tökéletes,
  • Ubersuggest – könnyen átlátható, ötleteléshez szuper,
  • Semrush vagy Ahrefs – profi szintű elemzéshez.

Figyelj a keresési mennyiségre, versenyre és relevanciára is. Nézd meg azt is, milyen kapcsolódó kifejezéseket ajánl a Google (az „emberek ezeket is kérdezik” rész aranybánya).

Példa: Ha kézműves szappanokat árulsz, akkor lehet, hogy az emberek nemcsak „kézműves szappan”-ra, hanem például „természetes szappan pattanás ellen”, „vegán szappan”, „illatmentes szappan ekcémára” kifejezésekre keresnek. Ezekből máris tudod, milyen témákat érdemes feldolgoznod a blogban.

2. Találd el a szándékot

Nem elég kulcsszavakat találni, értened kell a keresési szándékot is: információt keres? Vásárolni akar? Összehasonlítani?

Az a cikk fog működni, ami pont azt adja, amit az olvasó remél, amikor rákattint.

3. Cím, ami kattintást ér

Egy jó cím olyan, mint egy kirakat. Ha nem figyelemfelkeltő, elmennek mellette.

Használj:

  • számokat („5 tipp…”),
  • kulcsszavakat,
  • és érzelmeket („amit a legtöbb vállalkozó elront”)

4. Legyen felépítése

Ne csak öntsül ki a gondolatokat. A jó blogposzt:

  • van bevezetője,
  • logikusan tagolt,
  • van benne alcím, felsorolás, kép, és lehetőleg belső link.

5. Kulcsszavak ésszel

Használd a fő kulcsszavad a:

  • címben,
  • első bekezdésben,
  • legalább egy alcímben,
  • metaleírásban,
  • és néhányszor a szövegben – de ne tömd tele vele.

A Google már eléggé okos: nem a szóismétlést, hanem az összefüggéseket keresi.

6. Legyen olvasmányos

A SEO nem jelenti azt, hogy robothangon kell írnod. Az emberek emberi nyelvet olvasnak szívesen.

Tipp:

  • Használj köznyelvet,
  • írj rövid bekezdéseket,
  • legyen benne egy kis humor, sztori, példa.

7. Adj valamit az olvasónak

Ne csak beszélj magadról. Adj információt, segítséget, inspirációt, vagy valamilyen gyakorlati tippet.

8. Zárj felhívással (CTA)

Ha elolvasta valaki a cikket, mondd meg neki, mit csináljon utána:

  • Iratkozzon fel,
  • kérjen konzultációt,
  • töltsön le egy PDF-et,
  • vagy olvassa el a következő cikkedet.

Ha nem akarsz ezzel minden héten bajlódni, írj nekünk! A Postrionnál olyan blogposztokat gyártunk, amiket a Google is szeret – és az emberek is.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top