Mi az a seo? cikknek a borító képe

Mi az a SEO – Ezért extra fontos a cégednek

Ha vállalkozásod van, és nem csak a szomszédodnak akarsz eladni, akkor a SEO-t nem úszhatod meg. De mi az a SEO? Kell ez nekem egyáltalán? És miért dobálózik vele minden második marketinges? Most minden kiderül, emberi nyelven, felesleges szakzsargon nélkül.

Mi az a SEO?

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, magyarul: keresőoptimalizálás. Ez azt jelenti, hogy úgy alakítod a weboldalad (és a tartalmaid), hogy a Google (meg a haverjai) minél jobban „szeresse”, és magasabb helyen jelenítsen meg a találati listákon.

A cél: amikor valaki rákeres arra, amit te árulsz vagy kínálsz, akkor ne a konkurencia oldalára kattintson – hanem a tiédre.

Miért fontos ez neked?

Tegyük fel, hogy pizzát árulsz Budapesten. Ha valaki beírja a Google-be, hogy „pizza rendelés Budapest”, és a te oldalad csak a 4. oldalon van, akkor kb. annyi esélyed van új vevőre, mint egy kőművesnek az űrutazásra.

A SEO abban segít, hogy a weboldalad:

  • jobban szerepeljen a keresőben,
  • több látogatót vonzzon,
  • és végső soron több bevételt hozzon.

Hogyan működik?

A Google nem varázsló (bár néha úgy tűnik). A kereső egy algoritmus alapján rangsorolja az oldalakat. A SEO pedig arról szól, hogy megértsd ezt az algoritmust, és okosan kiszolgáld.

A három legfontosabb terület:

  1. Technikai SEO – pl. gyorsan tölt be az oldalad? Mobilon is jól néz ki?
  2. Tartalmi SEO – milyen szövegeket írsz? Vannak benne kulcsszavak? Válaszolsz a felhasználók kérdéseire? Segítesz megoldani a problémájukat?
  3. Linképítés (off-page SEO) – más oldalak hivatkoznak rád? Ez a Google szerint olyan, mintha a netes haverjaid azt mondanák: „Figyelj, ez egy jó oldal!”

SEO vs. fizetett hirdetés – mi a különbség?

A fizetett hirdetés olyan, mint a gyorsétterem: gyors, egyszerű, és azonnali hatása van. De amint abbahagyod a fizetést, a forgalom is megszűnik – mintha elzárnád a csapot. Nincs több kattintás, nincs több érdeklődő, hacsak újra nem nyitsz rá a pénztárcádra.

A SEO viszont inkább olyan, mint egy jól megépített ház vagy egy szépen gondozott kert: időbe, energiába és szakértelembe kerül felépíteni, de ha egyszer elkészül, évekig képes hozni az eredményeket – akár hirdetési költség nélkül is. Egy jó SEO-stratégia hosszú távú, stabil alapokat ad az online jelenlétedhez.

Ráadásul a SEO-val nem kell minden kattintásért külön fizetned, vagyis sokkal költséghatékonyabb lehetőség, különösen hosszabb távon nézve. Olyan, mint egy befektetés, ami hónapról hónapra kamatozik, miközben te másra koncentrálhatsz – például a vevők kiszolgálására.

Mennyibe kerül? Meg lehet csinálni házilag?

Ha van időd, energiád és kedved tanulni, akkor bizonyos SEO alapokat te is elsajátíthatsz. Blogot írsz, figyelsz a kulcsszavakra, és rendben tartod az oldalt.
De ha komolyabb eredményeket szeretnél, vagy nincs időd foglalkozni vele, akkor érdemes profikra bízni (igen, például ránk 🙂 ).

Egy SEO szakember vagy ügynökség segít:

  • kulcsszókutatásban,
  • versenytárs-elemzésben,
  • tartalomstratégia felépítésében,
  • technikai hibák kijavításában,
  • és abban, hogy minden a helyére kerüljön a Google szemében.

SEO: befektetés, nem kiadás

A SEO nem varázslat, és nem is hoz eredményt egyik napról a másikra. De ha jól csinálod, akkor:

  • folyamatosan jönnek az érdeklődők a keresőből,
  • nem kell minden egyes látogatóért hirdetni,
  • és a weboldalad valóban értéket kezd termelni.

Szóval ha eddig halogattad, itt az idő belevágni. Ha pedig nem tudod, hol kezdd – csak írj nekünk, és megnézzük, mit lehet kihozni a weboldaladból.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top